Στο άρθρο αυτό περιγράφονται τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να δημιουργήσει το δικό του e-shop. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα κανονικό κατάστημα με τους δικούς του όρους και τις δικές του ιδιαιτερότητες.
- Ονομασία ηλεκτρονικού καταστήματος
Αν δεν υπάρχει ήδη εταιρεία με επωνυμία, θα πρέπει να σκεφθείτε ένα καλό όνομα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Θα πρέπει να προσέξετε να μην υπάρχει ανταγωνιστική εταιρεία με το ίδιο ή παρεμφερές όνομα γιατί αυτό μόνο μπελάδες μπορεί να σας φέρει. - Όνομα domain
Το όνομα domain είναι η διεύθυνση URL που εμφανίζεται στον browser (πχ. www.myshop.gr). Καλό θα είναι να συμφωνεί με το όνομα του καταστήματος. Και εδώ δεν θα πρέπει να υπάρχει conflict με domain ανταγωνιστών. - Λογότυπο
Αν δεν έχετε ήδη λογότυπο θα πρέπει να προχωρήσετε άμεσα στη διαδικασία υλοποίησής του, διότι είναι το στοιχείο που διαμορφώνει όσο κανένα άλλο την οπτική σας ταυτότητα. - Κατάλογος ειδών
Εδώ ξεκινάνε τα “δύσκολα”. Θα πρέπει να έχετε καταγεγραμμένα όλα τα προϊόντα που θέλετε να βάλετε στο e-shop σας με διαφορετικό κωδικό για το καθένα, ονομασία, σύντομη περιγραφή και αν είναι δυνατόν και αναλυτική περιγραφή. - Κατηγοριοποίηση
Για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να βρούν αυτό που θέλουν, ειδικά αν έχετε πολλά προϊόντα, θα πρέπει να εντάξετε τα προΪόντα σας σε κατηγορίες. Οι κατηγορίες μπορεί να είναι ανάλογα με το είδος του προϊόντος, ανάλογα με την τιμή του, αν είναι ανδρικά ή γυναικεία κ.λπ. Επίσης θα πρέπει να ελέγξετε αν έχετε προϊόντα που διαφοροποιούνται στο μέγεθος, το χρώμα κλπ. - Φωτογραφίες
Πολύ βασικό στοιχείο που το παραμελούν οι περισσότεροι. Θα πρέπει να έχετε τις καλύτερες φωτογραφίες που μπορείτε, και κατά προτίμηση να μην είναι αντιγραφή από άλλα sites ή από τον κατασκευαστή. - B2B / B2C
Εδώ θα πρέπει να πάρετε μια απόφαση. Απευθύνεστε σε πελάτες χονδρικής με ξεχωριστές τιμολογιακές πολιτικές ο καθένας ή σε πελάτες λιανικής; Ή και στους δύο; Αυτό θα επηρεάσει το στήσιμο και την παραμετροποίηση του e-shop. - Τιμοκατάλογοι / εκπτώσεις
Θα πρέπει να έχετε ένα σαφή τρόπο οργάνωσης των τιμοκαταλόγων σας και των εκπτωτικών πολιτικών σας. - Έξοδα αποστολής
Αν πρόκειται να αποστέλλετε τα προϊόντα σας με κάποιο τρόπο στους πελάτες σας, θα πρέπει να καθορίσετε τους τρόπους αποστολής και να έχετε τιμοκατάλογο των εξόδων αποστολής με βάση το βάρος / όγκο και τον προορισμό. - Τρόποι πληρωμής
Θα πρέπει να αποφασίσετε με ποιό τρόπο θα πληρώνεστε. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στους ακόλουθους τρόπους: Αντικαταβολή, Κατάθεση σε τράπεζα, Paypal και πληρωμή με πιστωτική κάρτα. Αν επιλέξετε την πληρωμή με πιστωτική θα πρέπει να συνεργαστείτε με την Τράπεζά σας. - Επιλογή πλατφόρμας ανάπτυξης
Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά την πλατφόρμα υλοποίησης του e-shop σας. Ανάλογα με το μέγεθος και τις απαιτήσεις προτείνουμε το Woocommerce, το Opencart, το Magento ή ακόμη και custom ανάπτυξη. - Web design
Μαζί με το λογότυπο συμβάλει στη διαμόρφωση της εικόνας σας. Μπορείτε να επιλέξετε ένα έτοιμο template και να το διαμορφώσουμε μαζί κατάλληλα ή ακόμη καλύτερα να ασχοληθεί ειδικευμένος web-designer. Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφέρουμε ότι θα πρέπει να είναι responsive web design για να εμφανίζεται τέλεια σε όλες τις συσκευές (smartphones & tablets) - Ασφάλεια συναλλαγών
Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι χρηματικές συναλλαγές δεν γίνονται στο e-shop σας αλλά στο site της τράπεζας ή στο Paypal εντούτοις θα πρέπει να διασφαλίζετε ότι τα δεδομένα των χρηστών είναι ασφαλή και οι διαδικασίες σας είναι σύμφωνες με το πρότυπο GDPR. - SEO
Είναι η διαδικασία με την οποία βελτιώνεται η κατάταξη της σελίδας στις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κ.λπ.). Είναι χρήσιμη επίσης στην περίπτωση που διαφημίσετε το e-shop με το Google adwords. - Διαφήμιση στο internet
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό είναι η προώθηση της σελίδας με διαφήμιση είτε στο Google είτε στα social media (Facebook, Instagram, κλπ) - Λογιστική υποστήριξη
Είναι περιττό νομίζω να αναφέρουμε ότι όπως για οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να έχετε την κατάλληλη λογιστική/φοροτεχνική υποστήριξη.
Για όλα τα παραπάνω η WEBROCKET έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία που χρειάζεται για να σας βοηθήσει και να σας καθοδηγήσει κατάλληλα.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνείστε μαζί μας